Snel afvallen in de overgang

Snel afvallen in de overgang

Veel vrouwen die in de overgang zitten, komen aan in gewicht. Dit kan een gewichtstoename van slechts enkele kilo’s zijn, maar het komt ook voor dat vrouwen in de overgang tien tot tientallen kilo’s zwaarder worden. En de reden hiervoor is meestal niet dat je te veel hebt gegeten. De oorzaak ligt vaak in de veranderende hormoonhuishouding. Tijdens de overgang maakt je lichaam minder van het hormoon oestrogeen aan. Een dalend oestrogeenlevel, zorgt ervoor dat je stofwisseling trager gaat. Dit betekent dat de calorieën die jij eet, minder snel door je lichaam worden verbrandt. Het kan voor een vrouw in de overgang een grote schok zijn als je plotseling veel aankomt. Een veel voorkomende reactie van vrouwen in de overgang is dan ook dat zij zo snel mogelijk gewicht willen verliezen en op hun oude gewicht willen komen. Denk jij ook wel eens aan snel afvallen in de overgang? Lees dan verder.

Snel afvallen in de overgang 1

Gezond afvallen

Gewichtstoename in de overgang is bijna onontkoombaar. Veel vrouwen willen dit graag voorkomen en willen snel afvallen in de overgang. Natuurlijk is het voor een gezond lichaam belangrijk om geen overgewicht te hebben, maar het is in de overgang niet verstandig om heel snel veel kilo’s te verliezen. Dit komt door het volgende. In de overgang is je lichaam druk bezig om de hormoonhuishouding aan te passen. Dit kost veel energie. Daarom heeft je lichaam in de periode van de overgang veel voedingsstoffen nodig. Dit bereik je door gevarieerd en voldoende te eten. Als je door middel van een dieet heel snel af wilt vallen in de overgang, zou dit betekenen dat je zeer weinig calorieën tot je neemt. In dat geval krijg je te weinig voedingsstoffen binnen. Op het moment dat je stopt met je dieet, komen de kilo’s bovendien snel weer terug. Daarom is het aan te raden om niet minder dan 1500 calorieën op een dag te eten, gezonde keuzes te maken en voldoende te bewegen. In plaats van snel afvallen in de overgang, kies je voor een manier die een stuk beter vol te houden. Zo kom je geleidelijk op je gewenste gewicht.

Pas je lifestyle aan

Om af te vallen is het niet nodig om een streng dieet te volgen. Sterker nog, snel afvallen in de overgang is verre van gezond. Je kan er beter voor kiezen om gezonde gewoontes aan je eetpatroon toe te voegen en met ongezonde gewoontes te minderen. Een grote boosdoener is geraffineerde suiker. Suiker zorgt voor grote schommelingen in de bloedsuikerspiegel. Dit is één van de oorzaken waardoor je lichaam meer vet opslaat in de buik. Suiker zit niet alleen in eten, zoals koek en snoep, maar ook in grote mate in drankjes. Hierbij kun je denken aan vruchtensappen in pak, frisdrank en wijn. Maar ook suiker in thee en koffie kan aardig oplopen gedurende de dag. Probeer deze drankjes zo veel mogelijk te vervangen door water. Vervang bewerkt eten en kant-en-klaar maaltijden zo veel mogelijk voor onbewerkt en vers voedsel. Hier zitten veel minder ongezonde toevoegingen in en veel meer voedingsstoffen. Deze manier van gezond leven en geleidelijk afvallen, is een stuk beter voor je dan snel afvallen in de overgang.

Slank door de overgang review
Slank door de overgang bestellen

Laat een bericht achter!